BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

بوسي

1/20/2009

وأخيراً حلمــي اتحقق

انهردة صحيت على زعيق ماما.اصحي ياقليلة الأدب امبارح كله قاعدة ع النت ومزاكرتيش حاجه قومي يابتاعة ثانويه عامه
ال عايزة تجيبي مجموع ال خلي المدونه تنفعك...قمت فزيت من السرير على الاصطباحيه العسوله دي وقلت يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم ونكدت آخر نكد لان افتكرت الوقت اتأخر بس كان قدامي ساعة الا ربع عشان احفظ سورة الأحقاف كلها لان عندي امتحان فيها
مسكت المصحف وبابا دخل عندي الأوضه وقعد جنبي وقعد يتكلم وينصحني انا وشوشو لمدة نص ساعة وانا طبعا لازم انصت لحضرته
بعد كدا مشي ...مفضليش من الوقت غير ربع ساعه وااااااااااااااااااااااااااااااااء
وفعلا عيطت ازاي هحفظ سورة كامله في ربع ساعه يادي المصيبه ماهو اليوم باين من أوله... بس اتماسكت وفضلت اكرآية ورا آية والحمد لله خلصتها في نص ساعه ..فضلي ربع ساعه بس اجهز فيها عشان المدرسه ولبست بسرعه انا وشوشو هانم عشان منتأخرش زي كل يوم زي ماحكيتلكوا قبل كدا....المهم خلصنا وطرنا بالعربيه احنا وبابا...ولما وصلنا شفنا.. عربيات ورجاله واقفين وبنات مش لابسين عبايات وخارجين من المدرسه بشعرهم ولقيت بنتين مستخبيين في عبايه وحده وبنات بيجروا والعبايه السودا تطير وراهم زي مايكونوا زورو هههههههههههههه
بابا قال:اي ده ياعيال شكلها حريقه احنا مصدقناش وبلمناوقلنا: مش معقوول قلنا فنفس واحد واخيراً اتحرقتي وفضلنا ندحك وبجد كانت فرحه لا توصف ...بابا:كل ده عشان انتوا جيتوا بدري ...... وكركرنا دحك وسخسخه .... المهم بابا أخد طفاية الحريق وفضل يعمل بيها على البتاع بتاع الكهربا (مش عارفه اسمه ايه) لإن الحريق بسبب ماس كهربائي ..الرجاله الأذكيه بيقولوا اطفوا النار بالميه
طب ازاي؟؟ دي كانت تولع اكتر ...,ومحدش اتحرك منهم غير بابا واتصل بالدفاع المدني وهما واقفين زي العواميد ملهمش فايدة
المهم يعني الشرطة جت والاسعاف والدفاع مجاش غير متأخر خالص
انا قلت : كإننا في غـــزة ......
واستعجلت بابا عشان نروح البيت قبل ما تتطفي الولعه ويخلونا ندخل المدرسة
وروحنا ولما دخلنا البيت قعدت أغني انا وشيماء ونقول ولعت ولعت ههههههههههههههههه

بس بجد ياجماعه أنا كنت اسعد انسانه في العالم انهرده الصبح ورجعت من المدرسه واتبسطت اكتر واكتر واكتر
يارب المدرسه تتحرق تاني وتالت ورابع والى مالا نهايه
ويارب كل أحلامي تتحقق
قولوا آمييييين





16 التعليقات:

zainab يقول...

حبيبتى بوسى

انا مش عارفه انتى صحيح فى ثانويه عامه ازاى
مغلبه مامتك معاكى يا شيخه اسمعى كلامها يا بوسى ههههههههههههه
عشان اجيبلك شيكولاته

لا و كمان بتدعى على المدرسه
فرحانه انها ولعت
حرام عليكى يا شيخه
هههههههههههه
ما تقعدى وتريحى نفسك
ههههههههههههه

يلا كفايه عليكى كده

Unknown يقول...

ربنا يوفقك يا بسمة بس ايه ده يا بنتي فكرتيني بنفسي أيام ابتدائي
خير ربنا يوفقك
مودتي

Batoooot_soso يقول...

السلام عليكم
اول زياره بس كنت اتمنى انى اجى فى حاجه اهدى من كده يعنى تجى على قد هدم ول كده ههههههههههه
على العومو انتى عندك حق المدرسه تزهق بس والله هتوحشك جدا لما تخرجى منها
ههههههههه
تحياتى بطووووط

المعتصم يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أختى الكريمة بسمة
تحياتى ليكى
بس الاول انا زعلان منك
كان لازم تحفظى السورة من اليوم اللى قبله وتراجعى عليها الصبح ولا ايه؟؟
وبعدين هى المشاعر بتاعةكره المدرسة دى عمرها ماهتتغير ابدا؟؟
كنا كده زمان لغاية مادخلنا الجامعه وكنا بنطير من الفرح لاى سبب يدينا اجازة او عذر يخلينا نغيب (عيال فالحه)
وكنا نقول امتى بقى ونخلص تعليم وبعد ماخلصنا اكتشفنا انها كانت احلى ايام العمر والله بشقاوتها وعفرتتها وذكرياتها الحلوة
ياستى على العموم مبروك عليكم حريق المدرسة وعقبال الاسبوع الجاى
فكرتينى بذكريات لذيذه
تحياتى (وذاكرى كويس واحفظى كويس)
دمتى بكل خير وود
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بنوتة يقول...

هههههههههههههههههههههههه
أنا طبعا مش هأقدر أقول وراكى أمين خالص بس بجد ضحكتينى الغريبة أنك فرحانة جدا أحنا في مصر مش بنروح المدرسة عشان الدروس كفاية وأهم وكنا بنروح المدرسة لما نزهق من البيت بالذات فى سنة تالتة الظاهر الوضع عندكم مختلف على العموم ربنا يكرمك وتدخلى الجامعة وترتاحى من المدرسة خالص
انا كده طولت سلام بقى

blue-wave يقول...

ههههههههههههههههههههههه
والله انتى زى العسل:))

blue-wave يقول...

هههههههههههههههههههههه
والله انتى زى العسل بجد:))

موناليزا يقول...

يلا ياستى قدامك فرصة لحفظ القران براحتك
استغليها بقى:)
----------------------
الكيان الإرهابي الصهيوني أعد لنا جيشاً من المدونين فأين جيشنا ؟






وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ ,,,

كلنا مقاومة

http://kollonamoqawma.blogspot.com

فارس بلا جواد يقول...

ايه يا بسمه ده
فكرتينى بنفسى فى الثانويه وحتى فى الكليه لا اذاكر الا فى اخر لحظه نبدا نفتكر ان ورانا امتحان
يااختى ركزى شويه فى الامتحانات
انا عايز اقول فى يوم من الايام الدكتورة بسمه صلاح او المهندسه بسمه صلاح او عالمة الذره والطاقه النوويه العربيه المصريه بسمه صلاح
تقبلى مودتى وتحياتى
فارس بلا جواد

بنوتة يقول...

كل سنة وانت طيبة يا بسمة وعقبال مليون سنة

أنــا يقول...

والله انت زي السكر ..
كلنا كنا كدا في ايام المدرسه .. بس دلوقتي نفسي ارجعلها تاني وأسلم على مدرساتي وأشوف اصحاب زمان ..
والله كانت ايام جميله..
وان شاء الله تبقى ايام جميله وتفتكريها بالخير لما تكبري وتقعدي تضحكي على الكلام اللي كتبتيه دا ..
ربنا يوفقك لكل خير يارب..
تمنياتي لك بالسعاده دايما ..
تحياتي ..

المعتصم يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أختى الصغيرة الجميلة الرقيقه بسمه
كل سنة وانتى طيبه وعقبال مليون سنة
وان شاء الله تحققى كل احلامك وربنا يكرمك دايما
وان شاء الله فى السنة الجديده تنجحى بتفوق ويكون وشنا حلو عليكى وتخلصى بقى الثانوية العامه وتروحى الكلية اللى نفسك فيها
اللهم امين
اللهم امين
اللهم امين
تقبلى تحياتى وكل سنة وانتى طيبه
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخوكى الكبير

Anas Alaa يقول...

هههههههههههههههههه
مش ممكن و الله

محمد الفيفي -محمد الشمري يقول...

كمان خايبة في الحساب ياشيخة اسمعي كلام زينب واجلسي في بيتكم أحسن بس على فكرة لازم الأول تتعلمي حسن التبعل علشان ربنا يكرمك بواحد زي بابا كدة

بسمة انور يقول...

السلام عليكم
انا كمان فى ثانويه عاميه وكل ليل ونهار حرق دم ذاكرى ذاكرى ذاكرى ....زهقت.
ياااااااارب مدرستنا تولع هى التانيه .
اتمنى تزورى مدونتى
واازعدك مش هتكون دى اخر زيارة للمدونه الجميله دى

تحيااااااتى
بسمة

غير معرف يقول...

بجد أنتى زعلتينى خالص
***************
حضرتك ياهانم مكلفتيش نفسك وقلتيلى كلمة حلوة الظاهر التعليق بتاعى معجبكيش
دة أنتى مردتيش وقولتيلى وأنتى طيبة بجد أنا زعلانة جدااااااااا
***************
على فكرة أنا بتكلم على عيد الميلاد بتاع حضرتك
***************
شكرتى كل اللى علق عندك بالآسم إلا أنا
بس أنا هبقى أحسن منك وهقولك كل سنةوأنتى طيبة
****************
الله يجبر بخاطر شيماء (شوشو)أخت حضرتك جبرت بخطرى