BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

بوسي

4/01/2009

..~** لا تتوج إلا الأميــــرات**~..



وأنــــــــــــــــــا برنسيسة

التاج دا أمره عجييييييييب 3 عساسيل أهدوهولي أولهم العثولة "طفلة محبة للرومانسية بس واقعية"

وتانيهم اللي هي في الأصل طفلة اهدتلها التاج دا العثولة" زوجه عنيدة" وتالتهم العثولة نصي الغالي عليا"بسمـــه أنور"
منورين ياكماحه والله
ــــــــــــــــــ نبدأ بقى ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

اسمـــــك؟

بسمــــة صلاح ..والنعــم هههههه

المشهور بيه وسط اصحابك؟

ليا أسامي كتير
ايمان بتقولي "ســــومة" من غير باء ومحمد أخويا كمان

ورانيا بتقولي " سمسم" وشيماء أختي " بسبس ناو" زوزو بتقولي" بوسي" بسمة بتقولي "يانصي او ياتوأمي ويابسمتي"
مرمر بتقولي "ذئبـــــة كبننـــه"

في أسامي تاني ((كتكوتة _ بسومة _ بسمتي _ ماما بتقولي بُبـــُس _بابا بيقولي ببس لأبوه أو" يا أول قلبي ماشــاف" _ بسبوسة
(بكره الاسم دا ) _ سوسو _ بسه(من غير ميم) _ بُسُــــم))

ومشهورة في المدرسة كلها باسم" بسومــة النعــومة"
شفتوا كل الأسامي دي بتتقالي من ناس كتيرة.

سنــــــك؟
17سنة وشهرين و3 أيام (أكبر منك يابسمه انور آآآآآآآآآآآ وش مطلع لسان)

اســــم مدونتــــك؟
أيـــــــــــــام زمـــــان

مجــال دراستك؟
مكافحة في الثانوية العامة ثالث ثانوي أدبي وليا طموحات كتيرة بعد ما اخلص ان شاء الله

الصورة الرمزيه لمدونتك بتعبر عن ايه؟
انا بغير في الصورة بس بيكونوا أطفال دايما وشكلهم قمور عشان بلاقي نفسي جواهم ونفسي اكون هما ببرائتهم.

ايه ردة فعلك لو حد قل ادبه عليك في التعليق؟
الحمد لله محصلتش قبل كدا بس لو لا قدر الله وحصلت هتبع ((واعرض عن الجاهلين)) القافله تسير والكلاب تعوي وامسح التعليق
وان كان في مجال للرد هرد بطريقة مؤدبة تحرج الشخص بحيث يكون اضحوكة ومسخرة للكل.

أسوأ مدونة؟
بصراحة ممرش عليا ولا مدونة ابدا ولله الحمد.

هيحصل ايه للإيميل بتاعك بعد ما تموت؟
اولا ربنا يحسن خاتمتي وخاتمتنا جميعا
أنا مش بفتح الايميل غير عشان أرغي واتطمن على حبايبي غير كدا مبفتحش الرسايل غير كل سنة مرة
بس أكيد الايميل هيعيط عشاني ومن كتر حزنه عليا هيموت هوا كمان
ادعولنا بالرحمة واقروا الفاتحه.

اديت الباس وورد بتاعك لحد قبل كدا؟
اه الشيمــــاء أختي"شوشو هانم" عارفه باس وورداتي كلها حتى حساب المدونة كمان.

السفر بالنسبالك ايه؟
أحلى مغامرة بما اننا في السعوديه وبنسافر لمصر في الأجازة بنسافر بري وبعدين بنعدي بالعبارة في البحر وبعدين نرجع للبر تاني لحد ما نوصل بسلام
بيكون مدة السفر 3 أو 4 أيام بس بجد مغامره
بس بكره السفر لما نكون ماشيين من مصر للسعوديه ياالله على العياط بيكون ال3 أيام كلها عياط في عياط وبتعب جدا وقتها
وان شاء الله للسفر معايا بوست لوحده.

المــود بتاعك؟
والله متقلبه مليش مود معين بس الغالب النكد بسبب المذاكرة وبعض الضغوط اللي بقابلها
بس ساعات بردو بلاقي نفسي في دحك هستيري واستهبال فظيع وغلاسة افظع وحاجات كتير على حسب يومي بردو والمواقف اللي بمر بيها.

بتعمل ايه في وقت فراغك؟
اوقات فراغي والله دحكتوني فين الفراغ دا دا انا بدور عليه بالعافية هههههههههه
بس لما تحصل معجزة ويكون في وقت فراغ طبعا بقيت اراجع قراني اللي حفظته ونسيته وبحمد ربنا على النعمه دي وربنا يقدرني واتمه حفظا وتجويدا (ادعولي )
تاني حاجه بموت في الرسم وانا بسمع الأناشيد اللي بحبها ((زي بسمه مزاج بردو بت انتي متقوليش بقلدك ما انتي عارفه اننا نصين وفينا تشابه فزيع جدا جدا مش بقولك احنا توأم بس اهلنا حطونا عند زباله وكل واحده اخدتها عيله هههههههههههههههههههه))
بحب التريكو والخياطه والأعمال اليدويه بس من يوم ما عملت حبيبة قلبي مدونتي
أخده أغلب وقتي
بحب اقرا بتعجبني أوي مجلة حياة للفتيات مجلة الأسرة
واكتب أي حاجه خواطر وكدا.

الأكلــه المفضلة؟
جيتوا ع الجرح هههههههه
يمكن أكلي قليل جدا بس بحب اكل كتير غريبه مش كدا ماعلينا المهم
بحب الورق العنب ياسلاااااااااااام ولا المكرونة البشاميل بدوب فيها
والكنتاكي والبيتزا والحلويات
والشوكلااااااااااااااااااااااااااااااااااته جالكسي تحديدا
بس بقى محدش يقول مفجوعة .

الصفات التي ورثتها عن والدك ووالدتك؟
وارثه الصفات الشكلية من أهل بابا أما الصفات المعنوية من بابتي حبيبي ومامتي حبيبتي
الطيبة الزيادة أوي
وحب الصداقة والإخلاص فيها والعصبية والخجل الفظيع والعناد ورقة القلب وبابا ممكن يتأثر وعينه تدمع وماما كمان فأنا بقى عيني مش بتدمع لا دي تقول ما بتسدأ حنفية واتفتحت ههههه والهدوء بس الفترة الأخيرة بقيت شعنونة .

أكتر ست حاجات بتكرهها؟
المدرســـة_ الكدب ومايتبعه من صفات رذيلة_ لما اكون قاعدة مع ناس توسس بعضها ويبصولي ويدحكوا بكل بجاحه
الظلم_ الكبر_ الخيانة_شغل البيت_ شيء ما في نفسي. (مبقوش سته مش كدا يالهوي عليا رغايه هههه

أكتر ست حاجات بتحبها؟
ربنا ثم حبيب قلبي رسولي صلى الله عليه وسلم
ماما وبابا واخواتي وصحباتي
حلقة الذكر اللي بنعملها يوميا في البيت
مدونتي ورسماتي و (بيبرس) موبايلي
دبدوب ماما وبابا اشتروهولي زمان ومازال عندي و
عروستي "نانوسه بنام وانا حضناها ولما ازعل بشكيلها بس انا اضطريت اسيبها في مصر السنادي وااااااااااااااء مفتقداها أوي"
مدرسات ليا بحبهم أبله فريحه وأبله نصرة وأبله قيضة وأبلة حصة .عسسسسسل.

شخصيتك نوعها ايه؟
مش عارفه بس بجد سؤال صعب
انا عاطفية زيادة عن اللزوم ومترددة في قراراتي بحتاج حد اسند عليه عشان كدا بصلي استخارة في أي حاجه
كمان بيقولولي هبله ودي حاجه بتزعلني وبتأثر فيا أوي لإني مش كدا
ساعات بقول كلام يزعل بس من غير ما آخد بالي من انه يزعل والحكايه دي بتسببلي مشاكل كتير وتزعل حبايبي مني وأولهم ماما وبابا
الناس لما بتشوفني بتفتكرني متكبرة لكن لما تقرب مني وتعرفني بتتغير فكرتهم تماما
مبحبش أعتذر لحد حتى ولو غلطانه بس بعتذر بالعافيه لإني عارفه إن دا المفروض والسبب في عدم حبي لكدا بتبقى كرامتي وبابا دايما يقولي كرامتك طيب ليه بتغلطي من الأول (كبسه)
لما بزعل بشيل في قلبي واسكت يعني مش بصارح بزعلي غير لما يوصل معاايا الحد وابقى هنفجر بس لما بنام بالليل بصفي نفسي من أي زعل أو كره لحد

بس في حاجات بكرها في شخصيتي وبحاول اعدلها ربنا يقدرني ويعيني .

لماذا دخلت عالم التدوين؟
سؤال جميل... دخلت العالم دا بسبب بابا قالي عليه والحكاية دخلت راسي أوي
وكنت في الاول مش عارفه أي حاجه عنه وحطيت مواضيع ومحدش عبرني غير صحباتي
بس اتعلمت حاجات كتير جدا وعرفت حاجات عن مصر عمري ما كنت اعرفها واتعرفت على احلى واغلى الناس.

أجمل كلمه اتقالتلك في وصف مدونتك؟
بصراحه ناس كتير قالتلي كلام جميل عن مدونتي وأولهم زوزو صاحبة مدونة نور الحياة اللي هي كانت أول واحدة تعلقلي في المدونة من غير الناس معارفي.

أهمية التعليق بالنسبه ليك؟
مش هقول لكوا التعليقات بتعمل فيا ايه يااااااااااااااااه على الفرحة لما الاقي تعليق ببقى هطير بهتم اوي براي الناس وتشجيهم أو لو في نقد لصالحي بتبسط فعلا.

أحسن بوست وضعته؟ وضع اللينك....
بحب بوستاتي كلها لإني ماحطيتهاش غير لإني مقتنع بيهم
منهم

أفضل بوست قرأتة وأفضل مدونة؟
والله قرات كتير بوستات جميلة مقدرش أحدد أفضل مدونة أنا بحب كل الناس اللي بيعلقولي وبعلقلهم ومدوناتهم مشكلة ومناسباني جدا وبستمتع وانا بتجول والف وادور بين طرقاتهم واعمل خمسات كمان ههههههه بحس بجد انها مغامرة بالنسبالي وأكيد كل واحد عارف نفسه .بحبكوا في الله والله..

الانترنت بالنسبالك ايه؟
الانترنت دا ابني حبيبي لو حصل حاجه وفصل أو اتشغلت ومقدرتش اقعد مببقاش على أعصابي خالص مالص
ياااااااااااااااااه ببقى متنرفزة أوي بحبه جدا وبعتبر النت عالم كبير وغريب وممتع و سلاح ذو حدين.

تمرر التاج لمين؟
ياااااااااااااااااه حمدلله ع السلامه
تنفسوا الصعداء بقى
نياهاهاهاهاهاهاهاهاهاها
بهدي التاج لـ
لـ
لـ
لـ
الهانم دينا حامد (شفتي بقى دا حسابك العسير مانجا اللي وعدتك بيه ياهانم عشان تبقي تورطيني في تاج قبل كدا وتقولي عني قلبي اسود ودراكولا )
بهديه لموني العسولة
وايدي
ودكتورة نور آهاتي
وانتحاري

وربما اللي يطق كدا في نفوخي ابقى اقوله في مدونته هع هع هع
وياريت متكسفونيش وتكبسوني وتطنشوني زي ما حصل معايا قبل كدا ممكن يعني..
وأخيرا وليس آخرا اعتذر للإطاله
سيداتي وسادتي كنتم مع البرنسيسة بسومة النعومة في" لا تتوج إلا الأميرات"
ألقــــاكم في حلقة قادمة وإلــى اللقاء أحبتي في الله
~~~~~~~~~~~~
شوفوا بقى اللي وصل لآخر البوست يقولي في التعليقات على الأمارة اللي هيا:
يقولي بأمارة اني وصلت لآخر البوست وقريته كله انتي" ذئبه كبننه"
هع هع هع نياهاهاهاهاهاهاها
على فكرة الرسمه بتاعة الأميرة دي أنا اللي رسماها دي أنا
ياخواتي على كمالي









30 التعليقات:

eyad يقول...

بسمة صلاح

ايه ياعم كل ده بتكلي كتيييير قوي علي فكرة وانا بنق عليكي
ماليش دعوه
يالا ربنا يكرمك ويوفقك في دراستك

تقبلي مروري
مع خالص تحياتي واتقديري

بسمة انور يقول...

بسمتى حبيبتى
يابنتى انا ابتديت اصدق فعلا اننا اخوات توأم
وربنا حاجات كتير اوى من اللى انتى كتباها عندى بس انا نسيت اكتبها عندى
انا كمان بيقولى عليا هبلة وبضايق جدا بس مش بقول لحد
وبحب الكنتاكى والبتزا جدا وبهيس كتير اوى برضو
وبرضو لما الناس بتشوفنى بتحسنى متكبرة مع انى طيوبة خالص والله بزمتك مش طيبه انا
وبحب اسمع الاغنىى وانا برسم

كفايه كده كفايه عشان اروح اسال ماما على الحقيقة مش هسيبها غير لما تعترف ههههههههه


ومش مشكله يا نصى لما تبقى اكبر منى اهو تبقى زى اختى الكبننه برضو

بحبك يا نصى اللى مجننى

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

بأمارة اني وصلت لآخر البوست وقريته كله انتي" ذئبه كبننه"هع هع هع نياهاهاهاهاهاهاها

هاهاهاهاهاهاهاهاها
اية الجمال دا كلة يا توتى
دا اسم جديد ضفية لمجموعة الاسماء
دمك زى العسل
الرسمة تجنن وانا اقول اتأخرت كدا لية ومش مجاوبة على التاج
وانتى كنت بترسميها

اجابتك بجد جميلة يا قمر
تقبلى مرورى

MǿиY El-Shreef يقول...

بسووووووووم

ادي الاماره

..
:
يقولي بأمارة اني وصلت لآخر البوست وقريته كله انتي" ذئبه كبننه"
هع هع هع نياهاهاهاهاهاهاها
..

ههههههههه

شفتي انا شطوره وبقرا كل كلمه

عجبتني الرسمه اوي يابت يافنانه

بس اتخضيت لما قلتي مصريه و ف ادبي

احنا عندنا بنت مصريه و ف ادبي

كل المدرسه مستغربه منها

بيعاملوها ع انها من المريخ يعني :D

ممممم

انا كمان بموووووووووت ف ورق العنب

المدرسه يع يع يع بكررررهها

بس مش اوي عشان بنرغي كتير :D

ايه ده انتوا عندكو ابله اسمها قضيه

ولا قيضه باين
ههههههههه

وتم استلام التاج يا اوختشي

هيبقى ف اول بوست اعمله ان شاء الله

خدي بالك من نفسك

وسلمي ع شيما اللئيمه :D

انا بوصلك سلاماتي معاها

ممممواه

أم فريده يقول...

اهى دى التيجان ولا بلاش

ايه يا بنتى انتى ما صدقتى حد يبعتلك تاج
ايه الرغى دة كله
هههههههههههههههههههه

لايا حبيبتى بهزر معاكى

عثل يا بسومة وتلقائيه كمان
بحبك فى الله

aidy يقول...

هو التاج وصلنى :(

ايه التوريطة دى

ماشى يا بسومة تعمليها فيا :((

لجين أبو الدهب يقول...

اهلا اهلا ببسومة هانم اللى مطنشنى بقى لها فترة .. :(

كنت مستنية تجاوبى على التاج بتاعك واللى طالع تمام التمام ..

ومية ومية كمان ..

ورسمتك عسوووووولة خالص ..

دمتِ بخير ..

zainab يقول...

حبيبتى بوسى

ازيك يا قلبى وحشانى قووى قوى والله انتى وشوشو

بس ايه الإجابات الحلوة دى

أنا عارفاكى يا بوسى و عارفه شخصيتك من غير ما أقرأ التاج

تحياتى يا قمر و تمنياتى بالتوفيق و النجاح و السعاده

eyad يقول...

ليكي متابعين كتير مفيش غير 3 بس اللي قرو التعليق للاخر علي فكرة
نياهاهاهاهاهاهاها

تقبلي مروري يابسمة

وردة يقول...

ايه يا عسولة الجمال ده
والله اجباتك روعة
وكمان الرسمة كميلة خالص
ربنا يكرمك ياقمر
وعلي فكرة انا خلصت البوست كله
تحبي اسمعه
كمان
هههههههههه
انتي عسولة خالص
ربنا يكرمك
سلام

ايمان روحي يقول...

الف حمدالله علي السلامه
والله العظيم حاسه بمعاناتك
انا لسه مخلصه رحلة الاتاج
ههههههههههههه
لا بس برافوا عليكي سومه
طبعا انا مش محتاجه اقرء هاد كلوا بس قريتوا لاني عارفه
عنك كلللللللللللل شي
هههههههههههههههه
اتكلم ولا اسكت
هههههههه
بجد حبيبتي سومه
ربي يعطيكي العافيه
ي(بسم)
هههههههههههه
تحيــــاتي

Mohamed S. AbuTaqiya يقول...

السلام عليكم

كتير حلوة اجابات وبسيطة متل التاج الي قبل هاد

حبيت احكيلك ازا بدك اعمل الك موسيقى خلفية للمدونة بعمل الك بس ما تكون اغنية ماشي
انا بعملها بطريقة اخترعتها مع انو في طرق اخرى بس بفضل هاي

بستنى منك رد ازا بدك

سلام

الشاعر الحزين يقول...

بأمارة اني وصلت لآخر البوست وقريته كله انتي" ذئبه كبن

صباح الفل يا بسومه

بصى أنا بعد كل اللى قرأته ده المفروض انى أقعد كده وآخد نفسى

سبينى بقى أخد نفسى ومفيش داعى للتعليق

سلام يا بسومه

aidy يقول...

انا هجاوب على التاج الموضوع الجاى

وربنا يستر

المعتصم يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسمه
ولا نقول سمو الاميرة بسمه
تحياتى
ايه حكاية التاجات معاكى ؟؟
هو كل يومين تاج ولا ايه
ياخوفى بعد كده تلبسى تاج الجزيرة (ويلبسوكى السلطانيه)
ههههههههههههههههههههههههه
وبعدين مش لازم موضوع الامارة ده وذئبه كبننه ومش عارف ايه
اكبرى شويه بقى
مااحنا كلنا هنقراه للاخر
وبعدين ياهانم تعالى هنا بقى بتلقحى عليا فى اخر البوست علشان رفضت اجاوب على التاج بتاع المرة اللى فاتت؟؟؟؟
طب مش هقولك رأيى فى الاجابات بتاعة المرة دى هه
يلا بقى سلام وكفايه عليكى كده هه
تحياتى ودمتى بكل خير وود
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

marmar يقول...

يا واد يا اكيل انت
هههههههههههههههههههه
طب والنبي صباعين محشي من عندك ينوبك ثواب
اصلي جعانه
هههههههههههههههههههه
ابقي اسألي يا هانم

إشراقة أون لاين يقول...

أكتر ست حاجات بتكرهها؟
المدرســـة
ههههههههههههههههههههه
الثانوية لحست عقول الناس ...الحقوا بسمة ياولاد الحلال

Ranim Ayman يقول...

اناااا كمان في المدونة بتاعتي دبستك في تاج ايه بس الحلوة ديييييييي

sssssssssssss يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
ريمان يقول...

بسومه

ازيك يا قمر

عامله ايه

حلوه اوى الرسمه دى

ما شاء الله عليكى

موهوووووووبه

كمل تاج وانتى طيبه يا عسل اجاباتك حلوه

MaNoOoSh يقول...

انتى عسولة ورقيقة خالص
وربنا معاكى فى الثانوية العامة يا عثل

MaNoOoSh يقول...

اه نسيت اقول كلمة السر
ذئبة كبننة
ههههههههههههههه
وعلى فكرة انتى رسمك حلو فعلا
وانا متخرجة من كلية فنون جميلة يعنى مش بجاملك
سلام يا عثل

فتــافيت (رحاب الخضري) يقول...

انتى عسولة وكتكوتة خالص يا سمسمة

مقطع الصوت ممكن من عندي مثلا اضغطى على الاغنية هايفتح لك موقع للاغاني .. هاتعملي فيه بحث عن الاغنية اللي عايزاها

وتاخي الكود بتاعها وتعملي اضافة اداة من التحكم تكون جافا.. وتحطي فيها الكود وبس كده..

ديه وصفة سهلة ديف وصفة هايلة عااااااا

الاكل اللي بتحبيه جميل كله.. بس بلاش كنتاكي وجلاكسي .. قاطعي يا كتكوتة

اجاباتك دمها خفيف كلها وانتى سكر

Unknown يقول...

إن من أشد الأسباب لسعادتي بهذه المدونة أنها شغلتك عن الدراسة ، وبذلك أضمن عدم حصولك على نسبة مرتفعة فى الثانوية العامة ، الأمر الذي يحقق لى رغبتي في عدم دخولك الجامعة0
تقبلي تحياتي ، أبو الشمقمق

ghorBty يقول...

ما شاء الله

ربنا يبارك فيك .. ويحقق كل امانيك يا بسومتي

وسلامك وصل وانت كمان وحشتيها اوووي :)

Unknown يقول...

ياخرررررررررررراشى
على الطعامة والحلاوة :)
مش ممكن طب انا حاقول ايه
بعد الجمال والحلاوة دى كلها
يابسوووووووووم (فيه حد غيرى
بيقولك يابسوووووووم ؟طب ليه ما
ذكرتنيش من ضمن الاسماء بتاعك:P
على العموم لحقتى نفسسسسسسسك
وبعتلى التاج اووووووووووم
متشكرة يابسووووووووووووم
وهو على فكرة تالت مرة
يتبعت لى :P :P::P:P
اه يعنى مش انتى بس
اللى اتبعتك 3مرات
PPPPPPPPPPPPPPPP
هههههههههههههههه
يلا كفاية كدة
مرسى ياسكر
على الكلام
الجميل ده
وعلى
التاج كمان
وعلى الوقت الحلو
اللى قضيته هنا وانا اقرأ.

Unknown يقول...

ازيك يا بسمة اخبارك ايه
يارب تكونى بصحة وبخير

انا جيت بس اطمن عليكى
تحياتى

aidy يقول...

بسمتى انا نزلت التاج والاجابات وموضوع تانى كمان وانتى مجيتيش

مش هتنازل عن رأيك فى تاجى

sssssssssssss يقول...

.

دينا حامد يقول...

يخرب بيت فقرك
مش عارفة ايه حكاية التاج ده معايا
والله وصلني من اتنين واول واحدة فكرت في توريطها انتي
لالا الحظ بدا يستندل معايا :(

بعتذر على تاخيري بس والله ربنا يعلم بالظروف

اجاباتك في البوست جميلة
بس لسه صغننه
انا 20 :-p